The Buying Brain: een boek met inzicht

95% van onze beslissingen worden onbewust genomen, maar hoe kan de marketeer hier slim gebruik van maken? Het boek The Buying Brain van dr. Pradeep biedt antwoord!

Neuromarketing is voor velen nog een onbekend gebied, hoewel het snel aan populariteit wint. Pradeep neemt ons mee in deze nieuwe wereld en geeft ons inzicht in dit relatief nieuwe vakgebied. Het meest waardevolle van The Buying Brain zijn de concrete tips waarmee je als marketeer direct aan de slag kan.

Verschillen in hersenen

Een van de opvallende onderzoeksresultaten uit het onderzoekslab van Pradeep zijn de verschillen in hersenen van de mens. Zo zijn er fundamentele verschillen tussen sekse en leeftijd. In zijn boek maakt hij onderscheidt tussen 3 verschillende soorten hersenen.

  • The Boomer brain, baby-boomers zijn minder goed in staat om zich af te schermen van afleiding
  • The Female brain, vrouwen hebben 4 keer zoveel neuronen dan mannen. Dit maakt dat ze informatie zowel rationeel als emotioneel kunnen verwerken.
  • The Mommy brain, de hersenen van moeders ondergaan de belangrijkste veranderingen in hun volwassenleven.

Dr. Pradeep over The Buying Brain

Waarom dit boek?

The Buying Brain is een toegangelijk boek voor iedereen die meer wil weten over het spannende vakgebied van neuromarketing. Je maakt kennis met de manieren hoe onze hersenen werken en hoe je dit kan gebruik in je marketing. Daarnaast tref je veel concrete handvatten aan waarmee je aan de slag kan gaan.

Voor iedereen die zich wil verdiepen in dit onderwerpen is het een absolute must-read!

Wat vinden andere mensen van The Buying Brain?

Roger Dooley, Neuromarketingblog.com
Overall, The Buying Brain is a must-read for anyone with marketing, advertising, and packaging responsibility. The insider’s view of neuromarketing in action is interesting, and specific, actionable advice make it a good addition to any marketing bookshelf.

Amazon.com
The Buying Brain offers an in-depth exploration of how cutting-edge neuroscience is having an impact on how we make, buy, sell, and enjoy everything, and also probes deeper questions on how this new knowledge can enhance customers’ lives. The Buying Brain gives you the key to
• Brain-friendly product concepts, design, prototypes, and formulation
• Highly effective packaging, pricing, advertising, and in-store marketing
• Building stronger brands that attract deeper consumer loyalty

Bekijk The Buying Brain online

[iframe http://books.google.nl/books?id=XMcuLiWYhqgC&lpg=PP1&ots=XP29ASWkcR&dq=buying%20brain&pg=PP1&output=embed 500 500]

The Buying Brain te koop

Wat vind jij van The Buying Brain? Laat het me weten, ik ben benieuws!

Over Maarten ter Huurne

Maarten ter Huurne is auteur van overtuigen op internet en gefascineerd door menselijk gedrag. "Waarom doen we de dingen die we doen?" en "Waarom maken we de keuzes die we maken?" zijn vraagstukken die hem ten diepste interesseren. Deze blog is bedoeld om te inspireren en om zijn passie te delen met iedereen.
Dit bericht is geplaatst in Boeken, Onbewuste en getagd , , . Bookmark de permalink.

Geef een reactie

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

*

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>